Om mig

Jag heter Anton Jakobsson, är 32 år gammal och hemmahörande i Anderslöv, några mil utanför Malmö.

Jag har jobbat som förskollärare i Malmö stad i fem år efter att ha studerat på förskollärarutbildning med musikprofil på Malmö Universitet. Det har alltid varit stort fokus på musikundervisning i mitt arbete på förskolan. Numera jobbar jag heltid med musikundervisning på fem olika förskolor och har gjort det de senaste två åren.

Jag spelar även i barnmusik-bandet Rimstad Rockerz. Vi har spelat på olika förskolor och festivaler i Malmö med omnejd de senaste 7 åren (vi träffades och startade bandet under förskollärarutbildningen). Spelningar med bandet varvar alla bandmedlemmar med olika solo-projekt på varsitt håll, merparten med fokus på musik i förskolan.

Samarbetspartners

Rimstad Rockerz